BÖTE MEZUNU



 BÖTE MEZUNLARI İŞ OLANAKLARI

    BÖTE Mezunlarının sadece ilk ve orta öğretim kurumların çalışacak diye bir şey yoktu.Bir çok alanda bize iş imaknı sunulmaktadır.Sürekli gelişen teknoloji ile iş sahası fazlasıyla büyümektedir.Örneğin performans teknolojilerinin öğretim teknolojileriyle ilgilenmesi yeni çalışma alanlarının ortaya çıkmasını sağlamıştır.
   Yurtdışında daha çok gözlemlenen bir durum olsa da yüksek öğretim kurumlarında  özellikle teknoloji destek ofislerinde öğretim teknoloğu olarak görev alan BÖTE mezunları, daha çok mesleki gelişim derslerinin verilmesi ve diğer akademisyenlerin çevrimiçi(online) araçlar geliştirme konusunda yardımcı olma görevini üstlenmektedirler. Ayrıca uzaktan  eğitimin giderek arttığı günümüzde, uzaktan eğitim ortamlarının tasarlanması ve  geliştirilmesi için istihdamları da gün geçtikçe artmaktadır (Morrison, Ross ve Kemp, 2004).
   Askeri sektörde kısa zamanda daha fazla kişiyi eğitme amacıyla ve özel sektörde ise her  türlü eğitim alanında, e-learning çalışmalarında ve materyal geliştirilmesi gibi çalışma alanlarında görev alan BÖTE öğrencileri, iş dünyasında da teknik eğitimlerin, iletişim becerileri eğitimlerinin yanı sıra çalışan performansının nasıl ölçüleceği ve davranış problemlerinin çözümüne yönelik, yönetim ve denetim eğitimleri ile kendilerine iş sahası bulabilmektedir(Morrison, Ross ve Kemp, 2004).
   Örneklerden de anlaşılacağı üzere bir çok farklı alanda çalışabiliriz.Önemli olan kendimizi geliştirmemiz ve kendimize güvenmemiz.Teknolojileri takip ederek dünyada gelişen olaylardan haberdar olmalıyız.



KAYNAKÇA:

Hasan Çakır, Ayça Çebi, Seher Özcan

BÖTE NEDİR?NASIL TANIMLANIR?OKUL MÜZESİYLE BAŞLAYAN SERÜVENDEN İNSAN PERFORMANS TEKNOLOJİLERİNE UZANAN YOLCULUK

 


0 yorum: