ASSURE TASARIM MODELİ

ASSURE Tasarım Modeli


ASSURE modeli, öğretmenlerin sınıflarında kullanmaları için değiştirilmiş bir Öğretim Sistemi Tasarımı (ISD) sürecidir.

Öğretim Sistemi Tasarımı, öğretmenlerin öğrencileri için en uygun öğrenme ortamlarını tasarlamada ve geliştirmede kullanabilecekleri bir işlemdir. Bu metodu ders planı oluşturmada ve öğretime öğrenmeyi geliştirmede kullanabilmektedir.

  • ASSURE, bir dersin geliştirilmesinde kullanılan adım-adım işlemler bütünüdür.
  • Bilindiği gibi İngilizce’ de ASSURE sözcüğü garanti etmek, temin etmek anlamına da gelmektedir.
  • Bu sözcük aynı zamanda, modelin öngördüğü aşamaların İngilizce yazılışlarının baş harflerinden oluşturulmuş bir kısaltmadır.

      Özet olarak; ASSURE Modeli bireysel olarak öğretmenin sınıfta öğretim teknolojileri kullanmasının planlanmasında ve bir saatlik ders sürecinin adım adım planlanmasında kullanılabilecek öğrenme-öğretme süreçlerinde meydana gelebilecek sorunları aşmada bir kılavuz niteliğindedir.





1. Öğrencilerin Analizi 
  • ASSURE modelinin ilk aşamasında; öğrenme üzerinde etkili olduğu genel kabul gören ve öğretim teknolojileri planlamasında dikkate alınması gereken öğrenci özellikleri
o   Genel karakteristikleri,
o   Giriş yeterlilikleri
o   Öğrenme stilleri incelenmektedir.

Önemli Faktörler
  • Öğrencilerin genel özellikleri
  • Giriş yeterlilikleri
  • Öğrenme stilleri

2. Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi
  • Öğrencilerin ne tür öğrenme çıktıları oluşturmalarını bekliyoruz?
  • Öğrencilerin öğrenme sonucunda ne tür yeni bilgi ve becerileri kazanmış olmalarını bekliyoruz?

Hedeflerin Belirlenmesi
  • ASSURE Modelinde öğretim ortamlarını kullanmada ikinci aşama öğretim hedeflerinin       belirlenmesidir. Her bir öğrencinin hangi öğrenme hedefine ulaşması beklenmektedir?
  • Daha doğru bir ifade ile eğitim sonunda öğrenci hangi yeni kabiliyete sahip olacaktır.
  •  Bir hedef, öğreticinin derse ne koymayı planladığı değil, öğrencinin dersten ne alması gerektiğidir.

İyi belirlenmiş Hedeflerin ABCD’si

Amaçların yazımında ABCD yaklaşımı kullanılabilir:
  • Audince (Topluluk) : Öğrencileriniz kimler?
  • Behavior (Davranış): Öğretim sonucu kazanılacak ve gösterilecek davranışlar veya performanslar nelerdir?
  • Conditions (Şartlar) : Davranışın gerçekleşeceği ortamın şartları nelerdir?
  • Degree (Derece/Seviye): Gösterilecek öğrenme yetenekleri seviyesi nedir?




3. Metod, Medya ve Materyal Seçimi

  •     Yapılması gereken işlemler için uygun metodun seçilmesi
  •      Metodun uygulanması için en uygun medyanın seçilmesi
  •      Bu medyaya uygun materyallerin seçilmesi, güncellenmesi ve tasarlanması

Metodun Seçilmesi
- Öğrenci Özellikleri
- Öğretsel Durum
- İçerik/Konu
- Zaman Sınırı
- Maliyet

Medyanın Seçilmesi
Medya, mesajın hazırlanması ve sunulması için kullanılan fiziksel bir biçimdir.
  • Öğretim Ortamları (öğrenci sayısı)
  • Öğrenci değişkenleri
  • Hedefin türü
  • Maliyet

Materyallerin Hazırlanması
1. Varolan materyaller arasından seçim yapmak
2. Varolan materyalleri güncellemek
3. Yeni materyal hazırlamak Metod, Medya ve Materyal Seçimi


4. Medya ve Materyallerin Kullanımı
  • Kullanılacak materyallerin gözden geçirilmesi
  • Kullanılacak Materyallerin hazırlanması
  • Öğretim ortamının hazırlanması
  • Öğrencilerin hazırlanması
  • Öğretim içeriğinin aktarılması


5. Öğrenci Katılımının Sağlanması
       En etkin öğrenme durumları öğrencilerin hedefe yönelik etkinlikleri gerçekleştirdiği durumlardır.

6. Değerlendirme ve Güncelleme
  • Kullanılan öğretim materyalleri etkin miydi?
  • Öğretim materyalleri daha iyi olabilir miydi?
  • Öğrenci başarısı açısından maliyet olarak etkin miydi?
  • Öğretim içeriğinin aktarılması tahmin edilenden daha fazla zaman mı aldı?

 

    Kaynakça:
      Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. & Smaldino, S. E. (2002). Instructional
      Media nd Technologies for Learning (7th edition). Merrill Prentice Hall, USA.



0 yorum: