ÖĞRENME STİLLERİ
ÖĞRENME
STİLLERİ
Her bir birey farklı şekillerde
öğrenirler.Herkesin en iyi öğrenme yolunu bulup buna göre eğitim
uygulanmalıdır.İlgi duyulan alanlardaki konular daha iyi öğrenilir.
Öğrenme
stili, en iyi öğrendiğimiz yoldur.Bireyin öğrenme stili, bilişsel, duyuşsal ve fizyolojik
yapısına bağlı olarak, aile, okul ve arkadaş çevresindeki diğer insanlarla olan
ilişkileri ve davranışlarına göre şekillenir. Bu nedenle öğrenme stilinin her insanda
farklı olması gayet normaldir. Önemli olan her bireyin kendine en uygun
şekilde, öğreneceği stili tanıması ve buna göre çalışmasıdır.
Bireyin
öğrenme stili şu süreçlere bakılarak anlaşılabilir:
• Bilgiyi kazanma
• Bilgiyi kavramsallaştırma/işleme
• Motivasyon
• Karar verme tarzı
• Değerler sistemi
• Duygusal tercihler
• Bilgiyi kazanma
• Bilgiyi kavramsallaştırma/işleme
• Motivasyon
• Karar verme tarzı
• Değerler sistemi
• Duygusal tercihler
Görerek
ve okuyarak öğrenmeyi tercih eden öğrenciler bu gruba girer. Bu öğrenciler;
• Okuyarak öğrenirler.
• Renkli grafik ve haritaları pek severler.
• Oldukça tertipli ve düzenlidirler.
• Öğretmenlerini gözleriyle takip ederler ve öğretmelerinin kıyafetinin düzenli olmasına önemserler. Aynı özeni ve düzeni kendileri için de gösterirler.
• Ödevlerini itina ile yaparlar, estetiğe önem verirler.
• Talimatların düzenli ve sıra dâhilinde verilmesi öğrenmelerini kolaylaştırır.
• Kurallara uymaya ve disiplinli olmaya dikkat ederler.
• Oldukça planlıdırlar. Geleceğe dair planlar yapmak onlara büyük keyif verir.
• Zekâlarının fotoğrafik bir yönü olduğu için, gördükleri şeyleri görüntü olarak belleklerine kaydederler ve görüntülü olarak hatırlarlar.
• Okuyarak öğrenirler.
• Renkli grafik ve haritaları pek severler.
• Oldukça tertipli ve düzenlidirler.
• Öğretmenlerini gözleriyle takip ederler ve öğretmelerinin kıyafetinin düzenli olmasına önemserler. Aynı özeni ve düzeni kendileri için de gösterirler.
• Ödevlerini itina ile yaparlar, estetiğe önem verirler.
• Talimatların düzenli ve sıra dâhilinde verilmesi öğrenmelerini kolaylaştırır.
• Kurallara uymaya ve disiplinli olmaya dikkat ederler.
• Oldukça planlıdırlar. Geleceğe dair planlar yapmak onlara büyük keyif verir.
• Zekâlarının fotoğrafik bir yönü olduğu için, gördükleri şeyleri görüntü olarak belleklerine kaydederler ve görüntülü olarak hatırlarlar.
• Okudukları metinin hatalarını çabuk fark
ettikleri gibi en hızlı ve en doğru okuyan grupturlar.
2. İşitsel
Öğrenme:
İşiterek ve dinleyerek öğrenmeyi tercih eden öğrenciler bu gruba girer. Bu öğrenciler;
• Konuşmayı oldukça severler. Bu nedenle öğretmenleri tarafından sıklıkla uyarılırlar.
• İşitmediklerini anlamakta zorluk çektikleri için sessiz okumada zorlanırlar.
• Konsantre olabilmeleri hiçbir sesin olmaması gerekir. Bu nedenle gürültülü ortamlarda bir şey öğrenemezler.
• Okuma ve yazma becerileri sıkıntılı olsa da konuşma ve dinleme becerileri çok yüksektir.
• İşiterek ve konuşarak öğrendikleri için yabancı dil öğrenmeye oldukça yeteneklidir. Hatta yaşadıkları yörenin şivesini de çok çabuk öğrenirler.
• Müzikle araları oldukça iyidir. Şarkı sözlerini sadece dinleyerek öğrenebilirler.
İşiterek ve dinleyerek öğrenmeyi tercih eden öğrenciler bu gruba girer. Bu öğrenciler;
• Konuşmayı oldukça severler. Bu nedenle öğretmenleri tarafından sıklıkla uyarılırlar.
• İşitmediklerini anlamakta zorluk çektikleri için sessiz okumada zorlanırlar.
• Konsantre olabilmeleri hiçbir sesin olmaması gerekir. Bu nedenle gürültülü ortamlarda bir şey öğrenemezler.
• Okuma ve yazma becerileri sıkıntılı olsa da konuşma ve dinleme becerileri çok yüksektir.
• İşiterek ve konuşarak öğrendikleri için yabancı dil öğrenmeye oldukça yeteneklidir. Hatta yaşadıkları yörenin şivesini de çok çabuk öğrenirler.
• Müzikle araları oldukça iyidir. Şarkı sözlerini sadece dinleyerek öğrenebilirler.
3. Kinestetik Öğrenme:
Fiziksel temas kurarak ve yaparak-yaşayarak öğrenmeyi tercih eden öğrenciler bu gruba girer. Bu öğrenciler;
• Görsel ve işitsel mesajları algılamakta oldukça
zorlanırlar.
• Akıllarında hareket enerjisi daha iyi kaldığı için, öğrenecekleri şeylerle kurdukları temas oranında öğrenirler.
• Deney yolu ile öğrenme, bu öğrenciler için idealdir.
• Bu öğrenciler başta tiyatro olmak üzere sanatın tüm branşlarında başarılı olabilirler.
• Okul hayatında zorlanan bu öğrenciler, oldukça aktif oldukları için uzun süre oturamazlar. Bu nedenle de çoğu zaman yaramazlıkla suçlanırlar.
• Derslerde parmak kaldırmak yerine, direkt konuya girerler. Hareket onların vazgeçilmez parçasıdır.
• Omuzlarına dokunularak verilen mesajları daha çok severler. Nitekim onlarda konuşurlarken el ve kol hareketleri yaparlar.
• Koridorlarda şakalaşan ve tepişenler kinestetik öğrencilerimizdir.
• Akıllarında hareket enerjisi daha iyi kaldığı için, öğrenecekleri şeylerle kurdukları temas oranında öğrenirler.
• Deney yolu ile öğrenme, bu öğrenciler için idealdir.
• Bu öğrenciler başta tiyatro olmak üzere sanatın tüm branşlarında başarılı olabilirler.
• Okul hayatında zorlanan bu öğrenciler, oldukça aktif oldukları için uzun süre oturamazlar. Bu nedenle de çoğu zaman yaramazlıkla suçlanırlar.
• Derslerde parmak kaldırmak yerine, direkt konuya girerler. Hareket onların vazgeçilmez parçasıdır.
• Omuzlarına dokunularak verilen mesajları daha çok severler. Nitekim onlarda konuşurlarken el ve kol hareketleri yaparlar.
• Koridorlarda şakalaşan ve tepişenler kinestetik öğrencilerimizdir.
Hepimiz kan grubumuzu bilmek zorundayız. Çünkü bu bilgi yaşamsal önem taşır. Kan grubumuzu bilmemizin gerekliliği kadar, öğrenme stilimizi bilmemiz de yaşamsal önem taşır. Öğrenme stilimizi bilmemiz (başkalarında ya da kendimizde) anlamsız gelen bir çok şeyi anlamamıza neden olacaktır. ÖĞRENME STİLİMİZ YAŞAM BOYU DEĞİŞMEZ AMA YAŞAMIMIZI DEĞİŞTİRİR.
0 yorum: